U četvrtak 14. studenog 2019. godine u 13.00 sati u prostorijama Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru upriličeno je svečano potpisivanje Memoranduma o suradnji između Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru i Centra za tehničku kulturu Mostar.
Ovim memorandumom dvije ustanove ulaze u bližu suradnju na polju edukacije i projekata koji će biti od velike važnosti za tehnički razvoj mladih ljudi u gradu Mostaru i okolici.
Glavni cilj ovog memoranduma jest unaprijeđenje uvjeta rada učenika i studenata, razmjena informacija i kreativnih ideja.
Kroz razne projekte ovih dviju tehničkih ustanova cilj je u osnovnom i srednjem obrazovanju intenzivnije raditi na motivaciji učenika i mladih, kako bi iz osnovne škole upisivali stručne-tehničke škole, a zatim se iz srednjih škola opredjeljivali za upis na tehničke fakultete, a sve sa ciljem razvoja inženjerstva i privrede Bosne i Hercegovine.
Prilikom svečanog potpisivanja memoranduma, svoju riječ dala je dekanica Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, prof.dr.sc. Maja Prskalo : „Vjerujemo u važnost educiranja mladih te ćemo, u želji da doprinesemo njihovom razvoju u svijetu tehnike, kreirati i inovirati edukacijske programe i projekte. Na ovaj način ćemo otkriti mogućnosti koje nudi svijet građevinarstva, arhitekture i geodezije te uputiti mlade ljude od najranije dobi ka lakšem opredjeljenju za upis na tehnički fakultet. Ovaj početak suradnje samo je mali temelj ka izgradnji velike konstrukcije kreativnih rješenja budućih stručnjaka i inženjera“ .
„Temelj ovog memoranduma je plemenita misija Centra za tehničku kulturu Mostar i Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru da razvijaju praktične vještine kod mladih već u najranijoj dobi te da od njih stvaraju kreativne stručnjake i buduće inženjere odnosno smart građane, koji će ovaj grad razviti u Smart city. Pred nama su veliki izazovi, ali i želja da se mladi ljudi razvijaju u svijetu tehnike, posebno u oblasti građevinarstva, arhitekture i geodezije kako bi sutra stvarali ugodnije i kvalitetnije mjesto za život svima nama. Na ovaj način smo službeno obilježili početak suradnje koja će težiti usavršavanju mladih ljudi ka kreiranju inovativnih tehnoloških rješenja u pomenutim strukama.““ Kazala je Lucija Zubac, izvršna direktorica Centra za tehničku kulturu Mostar .
Građevinski fakultet Sveučilišta u Mostaru od svoga utemeljenja nastoji biti dio jedinstvenog europskog visokoobrazovnog sustava. Osposobljavanje za stručne poslove ili za razvojna ili znanstvena istraživanja u izabranoj grani građevinarstva osnovni je cilj studija.
Završetkom studija studenti se zapošljavaju u tvrtkama koje se bave projektiranjem, nadzorom i izvođenjem hidrotehničkih, prometnih, geotehničkih, te objekata visokogradnje. Također, mogu se zapošljavati u državnoj i lokalnoj upravi, te bilo kojim drugim tvrtkama vezanim za područje građevinarstva ili slična tehnička područja.
Sveučilišni preddiplomski studij arhitekture i urbanizma u trajanju od tri godine ili šest semestara (180 ECTS bodova) uveden je akademske 2017./2018. godine.
Završetkom studija student je sposoban demonstrirati znanje i razumijevanje koje je stekao u području arhitekture i urbanizma, primijeniti znanje i razumijevanje na način karakterističan za arhitekturu i urbanizam, rješavati probleme iz arhitektonske i urbanističke prakse i nastavak studiranja na 2. ciklusu studijskog programa arhitekture i urbanizma.Od akademske 2019./2020. godine uvodi se sveučiliišni prediplomski studij geodezije i geoinformatike.Završetkom studija student je sposoban primjenjivati stečena znanja iz svih grupacija predmeta studija i tehnologije u geodeziji i geoinformatici, analizirati i interpretirati geodetske rezultate, uočavati, prepoznavati, opisivati i rješavati stručne geodetske probleme i za nastavak studija na 2. ciklusu studijskog programa geodezije i geoinformatike.
Centar za tehničku kulturu Mostar (CTK) od 2009. godine brine o mladim generacijama budućih inženjera, kreativaca, profesora i istraživača, koji će svojim znanjem doprinositi razvoju našega kraja. Programski sadržaj edukacije obuhvaća tematske cjeline iz oblasti STE(A)M-a: modelarstvo i maketarstvo, grafički dizajn, robotika, informatika, elektronika, znanstvena radionica, matematika, art terapija. Programi su raspoređeni po uzrastu na četiri kategorije: predškolci, osnovnoškolci, srednjoškolci te studenti i odrasli. Sve radionice vode iskusni nastavnici koji su svoje znanje pored visokoškolskih ustanova stekli na dodatnim edukacijama. CTK radi sa mladima i brine za njihov kreativni razvoj baš u godinama kada se kod mladih razvija kreativnost kroz mentalne procese i formiraju temeljne životne vrijednosti.