CTK_logo_web_STEM
+387 (0) 63 282 733
ctk.mostar@gmail.com
Facebook
Instagram
  • Početna
  • Mladi inženjeri
  • Radionice za djecu i odrasle
  • Novosti
  • O nama
  • Kontakt

Japanski pristup školovanju – uvod

January 15, 2017Novostictk

Zavaravati se pričom o idealnom sustavu školovanja bilo bi veliko gubljenje vremena, jer idealno nažalost ne postoji. Najsavršenija zamjena idealnom je iskreno. Samo iskrenom željom možemo mijenjati sustav, ali nažalost kod nas tog iskrenog nema u dovoljnim količinama.

Stoga smo odlučili u ciklusu tekstova progovoriti o različitim sustavima školovanja koja svoju djecu iskreno uče sustavu vrijednosti. Jedan od njih,  možda najistaknutiji po pitanju discipline, suosjećanja, poštenja i odgovornosti je japanski sustav školovanja, pa donosimo par rečenica iz knjige “The Mind of the Strategist – The Art of Japanese Business”, japanskog autora Kenichija Ohmaea koji otkriva i sustav vrijednosti i način rada unutar školskog sustava.

„U japanskom vrtiću odgajatelji su usredotočeni većinom na dvije stvari: djecu odgajaju kako učiti i kako se igrati s ostalom djecom. Vjeruje se kako su to najkorisnije vještine koje će trebati u svom životu. Djecu ne uče ni čitati ni pisati, ni zbrajati ni oduzimati. Japanski obrazovni sustav se, kao i u ostalim zemljama, nastavlja na predškolsko obrazo­vanje. On također ima dvije zanimljive karakteris­tike. To su poticanje harmonije grupe i svojevrsno obeshrabrivanje nadarenih. Poticanje harmonije grupe objašnjava djeci koliku pozornost valja posvetiti osobinama kao što su strpljivost, prih­vaćanje postojanja drugačijeg razmišljanja, toleran­cija, otvorenost, te davanje prednosti kolektivnim ciljevima nad osobnim. Djecu se odgaja kako su nji­hovi osobni ciljevi komplementarni s kolektivnim ciljevima i kako će dugoročno biti ostvareni jedino ako su ostvareni i kolektivni ciljevi. Vjerujem kako će obeshrabrivanje nadarenih dobrim dijelom šoki­rati čitatelja u Hrvatskoj, jer zadire u uvriježeno mišljenje kako nadarenu djecu treba izdvojiti u posebne razrede, jer ostala djeca smetaju u razvijanju njihovih potenci­jala. U Japanu nije moguće preskakati razrede ili pohađati posebne programe, bez obzira koliko dijete bilo nadareno. Japanski obrazovni sustav vjeruje kako je za nadareno dijete korisnije naučiti kako raditi u timu na opće zadovoljstvo i na opću korist, nego naučiti što više podataka u što kraćem vre­menu. Zbog toga se od nadarene djece očekuje pomaganje ostaloj djeci, pogotovo onoj kojoj svla­davanje gradiva ide nešto teže. Time im se odmale­na, kontinuirano, vježbaju komunikacijske sposob­nosti, uči ih se kako prenositi svoje znanje i kako pomagati drugima. Treba primijetiti kako će im baš te vještine, kao potencijalnim budućim menadžerima, najviše koristiti.“

Čudi li nas sada japanska preciznost, odgovornost i uvažavanje?

Previous post NOVE GRUPE INFORMATIKE Next post Kreativna subota – Dan mašte –

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recent Posts

  • Uzbudljive nove radionice u Centru za tehničku kulturu Mostar
  • INTERA Tehnološki Park i Centar za tehničku kulturu (CTK) traže pojačanje
  • Klikerijada 2021: Mostarski osnovnoškolci pokazali kreativnost i inovativnost
  • Kako biti sretan i zdrav bez igara na sreću?
  • Prevencija adolescentskog kockanja – predavanje

Recent Comments

    Archives

    • September 2023
    • March 2023
    • December 2021
    • November 2021
    • February 2021
    • January 2021
    • December 2020
    • November 2020
    • September 2020
    • August 2020
    • July 2020
    • June 2020
    • May 2020
    • April 2020
    • March 2020
    • February 2020
    • January 2020
    • December 2019
    • November 2019
    • October 2019
    • September 2019
    • August 2019
    • July 2019
    • June 2019
    • May 2019
    • April 2019
    • March 2019
    • February 2019
    • January 2019
    • December 2018
    • November 2018
    • September 2018
    • June 2018
    • May 2018
    • March 2018
    • February 2018
    • January 2018
    • December 2017
    • November 2017
    • October 2017
    • September 2017
    • August 2017
    • July 2017
    • June 2017
    • May 2017
    • April 2017
    • March 2017
    • February 2017
    • January 2017
    • December 2016

    Categories

    • Informatika
    • Novosti
    • Znanosti

    Meta

    • Log in
    • Entries feed
    • Comments feed
    • WordPress.org
    © 2016 Sva prava pridržana. Centar za tehničku kulturu Mostar