Izazovi pandemije COVID-19 pokazali su da je posjedovanje digitalnih kompetencija preduvjet širokog raspona obrazovnih i radnih procesa.
Rastuću potrebu za znanjem programskih jezika prepoznali su i podržali organizatori online edukacije i natjecanja PythID-19 čiji je cilj bio upoznati osnovnoškolce i srednjoškolce s programskim jezikom Python i pojmovima algoritamskog mišljenja koji su suština svakog programiranja.
U sklopu projekta ENABLE BiH u organizaciji Save the Children uz podršku USAID-a, Centar za tehničku kulturu Mostar, u suradnji sa FPMOZ-om Sveučilišta u Mostaru, organizirao je online nastavu povodom novonastale situacije uzrokovane pandemijom COVID-19 za učenike tri model škole: Osnovna škola Zalik Mostar, Osnovna škola Petra Bakule Mostar i Gimnazija Mostar.
Naziv natjecanja PythiD-19 nastao je kombinacijom pojmova Python i COVID-19.
Završnica projekta službeno je proslavljena, u prostorijama Centra za tehničku kulturu Mostar, dodjelom nagrada za 9 učenika koji su pobijedili na natjecanju. Na dodjeli su bili prisutni nagrađeni učenici, roditelji, ravnatelji tri škole koje su sudjelovale u projektu, te predstavnici CTK i Save the Childrena, dok su se prisutnima putem video poziva obratili edukatori, odnosno studenti informatike Fakulteta prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru.
U edukaciji i natjecanju je sudjelovalo 23 učenika, od čega je 60% djevojčica što je rezultat kontinuiranog podizanja svijesti o ravnopravnoj rodnoj zastupljenosti u IT sektoru.
Ovakav projekt je pozitivna priča iz Mostara koja šalje snažnu poruku kako se u ovim neizvjesnim vremenima, osim teorijske nastave putem online platformi, učenike može animirati i učenju praktičnih vještina.
Video s dodjele nagrada u CTK u prilogu.